موسسه حقوقی بین المللی دادگران حق و عدالت

بهترین کشورها برای سرمایه گذاری ایرانیان در سال 2023

بهترین کشورها برای سرمایه گذاری ایرانیان در سال 2023

سرمایه گذاری در خارج از ایران در این روزها طرفداران بسیاری پیداکرده است. به طوری که افرادی که سرمایه‌‎ای دارند مایل‌اند این سرمایه را در کشورهای دیگر توسعه دهند تا به سوددهی برسند. هر شخصی سرمایه گذاری را بر اساس اهداف خود انجام می‌دهد. براین اساس کشورهای بسیاری می‌توانند مقصد سرمایه گذاران باشند. ما بر اساس اهداف سرمایه گذاران و مزایایی که سرمایه گذاری برای این دسته افراد فراهم می‌کند لیستی از کشورها را در این مقاله لیست کرده‌ایم.

بهترین روش های مهاجرت سرمایه گذاری برای ایرانیان کدام است؟

معیارهای ما برای انتخاب بهترین کشور برای سرمایه گذاری به‌صورت زیر است:

  • حداقل هزینه برای سرمایه گذاری (Minimum cost to invest)
  • امنیت کشور مقصد برای سرمایه گذاران (Investment security)
  • دریافت تسهیلات و مزایای شهروندی (Citizenship facilities)
  • دریافت اقامت دائم در کشور مقصد (permanent residency)
  • رسیدن به سود سرمایه گذاری (Profitable investment)
  • سهولت اخذ ویزای مقصد
نکته
GDP چیست؟
تولید ناخالص داخلی (GDP) واحدی برای اندازه گیری خروجی اقتصادی یک کشور است. کشورهایی که تولید ناخالص داخلی بیشتری دارند، مقدار بیشتری از کالاها و خدمات تولید شده در داخل خود خواهند داشت و به طور کلی استاندارد زندگی بالاتری خواهند داشت.

کانادا (Canada)

کانادا می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌ها برای سرمایه گذاری در خارج از ایران باشد. بر اساس آمار موسسه Global Finance کانادا امن‌ترین بانک‌ها را در جهان دارد. علاوه بر این در رتبه‌بندی اقتصاد جهانی رتبه 9 را دارد. این کشور بزرگ، راه‌های بسیاری را برای سرمایه گذاری پیش روی مهاجران قرار داده است که هر شخصی بر اساس شرایط خود می‌تواند یکی از این روش‌ها را انتخاب کند.

در میان این روش‌ها استارتاپ با توجه به شرایطی که دارد، می‌تواند جز بهترین روش‌ها برای ایرانیان باشد. کانادا در حال حاضر رتبه سوم جهانی را ازلحاظ راه‌اندازی کسب‌وکارهای جدید دارد و بسیاری از استارتاپ های بزرگ از این کشور پا گرفته‌اند.

رتبه جهانی در اقتصاد9
GDP1.88 تریلیون دلار
نحوه سرمایه گذاریسرمایه گذاری استانی - کارآفرینی - استارتاپ - ثبت شرکت - خرید بیزینس - خوداشتغالی
بهترین روش سرمایه گذاریروش استارتاپ
نوع ویزاویزای استارتاپ
میزان سرمایه گذاریهزینه لازم برای راه‌اندازی و تمکن مالی به مدت 6 ماه
اخذ اقامت دائمبله
امکان همراهی با خانوادهبله
مدرک زبانحداقل نمره CLB 5
دریافت اقامت دائمپس از ثبت استارتاپ

برای مطالعه بیشتر درباره شرایط مهاجرت سرمایه گذاری در کانادا برای ایرانیان، مطلب ویزای سرمایه گذاری کانادا را مطالعه کنید.

استرالیا (Australia)

استرالیا یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان است و از شهرت بسیار خوبی برخوردار است. در سال 2023 اقتصاد استرالیا در رتبه 12 جهانی قرار دارد و در کارآفرینی رتبه 7 جهانی را کسب کرده است. سرمایه گذاری در این کشور فقط از طریق کارآفرینی و صندوق‌های سرمایه گذاری ممکن است. یعنی بر اساس برنامه و میزان سرمایه‌ای که دارید می‌توانید از طریق ویزای 188 استرالیا اقدام کنید. با داشتن این ویزا پس از 3 سال می‌توانید برای اقامت دائم از طریق ویزای 888 اقدام کنید.

وزارت مهاجرت استرالیا ویزاهای درخواستی را بر اساس بیشترین سودی که برای آن کشور دارند بررسی می‌کند. و بر این اساس ویزای سرمایه گذاری ماهر سریع‌تر از ویزاهای دیگر بررسی می‌شود. از طرفی استرالیا حمایت بالایی از استارتاپ ها و کسب‌وکارهای نوپا دارد و این مسئله میزان ریسک این نوع مهاجرت را به‌شدت کاهش می‌دهد. برای اطلاعات بیشتر می توانید مقاله ویزای استارتاپ استرالیا را مطالعه کنید.

رتبه جهانی استرالیا در اقتصاد13
GDP1.4 تریلیون دلار
نحوه سرمایه گذاری در استرالیاویزای نوآوری و سرمایه گذاری تجاری (موقت)
بهترین روش سرمایه گذاری استرالیاویزای سرمایه گذاری
نوع ویزاویزای 188
میزان سرمایه گذاریحداقل 800000 دلار استرالیا
اخذ اقامت دائمبله
امکان همراهی با خانوادهبله
مدرک زبانندارد
دریافت اقامت دائمپس از 3 سال

برای مطالعه بیشتر درباره شرایط مهاجرت سرمایه گذاری در استرالیا برای ایرانیان، مطلب مهاجرت سرمایه گذاری در استرالیا را مطالعه کنید.

پرتغال (Portugal)

ویزای سرمایه گذاری پرتغال ساده‌ترین و ارزان‌ترین روش برای گرفتن اقامت اروپا است. پرتغال جز کشورهای شینگن نیز محسوب می‌شود و یکی از محبوب‌ترین برنامه‌های ویزای طلایی در جهان را دارد. تا جایی که در سال 2023 رتبه 29 را در میان 190 کشور برتر برای سرمایه گذاری کسب کرد. سرمایه گذاری در پرتغال روش‌های متنوعی دارد که در شکل زیر میزان استقبال از هر روش را مشاهده می‌کنید. همان‌طور که در تصویر هم مشخص است پربازده‌ترین و محبوب‌ترین روش‌ها خرید ملک و تمکن مالی هستند.

روش های سرمایه گذاری در پرتغال 2021

سرمایه گذاری کشورهای مختلف دربخش های مختلف سرمایه گذاری در کشور پرتغال- سال 2021

اکثر سرمایه گذاران برای دریافت پاسپورت دوم با دسترسی به اتحادیه اروپا و منطقه شینگن برای شهروندی درخواست می‌کنند. معافیت مالیاتی مزیت مهم دیگری است.

رتبه جهانی در اقتصاد34
GDP240 میلیون دلار
نحوه سرمایه گذاریخرید املاک و مستغلات - صندوق سرمایه‌گذاری - انتقال سرمایه - تشکیل شرکت - حمایت مالی
بهترین روش سرمایه گذاریخرید ملک - تمکن مالی
نوع ویزاویزای طلایی
میزان سرمایه گذاریحداقل 250,000 یورو پرتغال
اخذ اقامت دائمبله
امکان همراهی با خانوادهبله
مدرک زبانندارد
دریافت اقامت دائمپس از 5 سال

برای مطالعه بیشتر درباره شرایط مهاجرت سرمایه گذاری در استرالیا برای ایرانیان، مطلب مهاجرت سرمایه گذاری در پرتغال را مطالعه کنید.

اتریش (Austria)

اتریش یکی از سخت‌گیرانه‌ترین قوانین شهروندی در اروپا را دارد. درنتیجه، ویزای طلایی آن نیز تقاضاهای زیادی برای سرمایه گذاران احتمالی دارد. این برنامه با سهمیه سالانه 300 تنظیم می‌شود، به این معنی که افراد زیادی نمی‌توانند با سرمایه گذاری در اتریش اقامت دریافت کنند.

برای واجد شرایط بودن برای ویزا، باید مستقیماً در کشور سرمایه گذاری کنید. یا 10 میلیون یورو در یک تجارت یا 3 میلیون یورو در یک صندوق دولتی سرمایه گذاری کنید. علاوه بر این، سرمایه گذاری شما باید برای اتریشی‌ها شغل ایجاد کند و به اقتصاد کشور کمک کند.

رتبه جهانی در اقتصاد26
GDP490 میلیون دلار
نحوه سرمایه گذاریخرید املاک و مستغلات - ثبت شرکت - سرمایه گذاری در تجارت و صندوق سرمایه گذاری
بهترین روش سرمایه گذاریخرید ملک
نوع ویزاویزای طلایی
میزان سرمایه گذاری-
اخذ اقامت دائمبله
امکان همراهی با خانوادهبله
مدرک زبانندارد
دریافت اقامت دائمپس از 10 سال

یونان (Greece)

یونان یکی از ارزان‌ترین کشورهای اروپایی است و عضو کشورهای شینگن محسوب می‌شود. یونان بستری عالی برای سرمایه گذارانی است که می‌خواهند ریسک کنند. سرمایه گذاری در خارج کشور برای ایرانیان می‌تواند درزمینهٔ املاک و مستغلات، را اندازی شرکت‌های مختلف تجاری و یا کارآفرینی باشد.

نکته مهم در خصوص سرمایه گذاری در یونان این است که در طی 5 سال اول حضورتان در یونان شما مجوز کار ندارید. در این مدت حقوق شهروندی برای شما و خانواده‌تان فراهم است و فرزندانتان می‌توانند از تحصیلات رایگان بهره‌مند شوند. برای حفظ ویزای طلایی نیازی به اقامت در یونان ندارید.

رتبه جهانی در اقتصاد51
GDP211 میلیون دلار
نحوه سرمایه گذاریخرید ملک و شرکت تجاری - ثبت شرکت و کارآفرینی - تمکن مالی
بهترین روش سرمایه گذاریخرید ملک - تمکن مالی
نوع ویزاویزای طلایی
میزان سرمایه گذاریحداقل ۲۵۰ هزار یورو
اخذ اقامت دائمبله
امکان همراهی با خانوادهبله
مدرک زبانندارد
دریافت اقامت دائمپس از 7 سال

برای مطالعه بیشتر درباره شرایط مهاجرت سرمایه گذاری در یونان برای ایرانیان، مطلب مهاجرت سرمایه گذاری در یونان را مطالعه کنید.

اسپانیا (Spain)

برنامه اقامت براساس سرمایه گذاری در اسپانیا به شما این امکان را می‌دهد که پنج سال پس از سرمایه گذاری،اقامت دائم بگیرید. درنهایت، اگر در این کشور زندگی می‌کنید، پس از ده سال می‌توانید شهروند شوید. برای درخواست ویزای طلایی اسپانیا، باید 500,000 یورو در املاک سرمایه گذاری کنید یا از روش تمکن مالی استفاده کنید. به یاد داشته باشید، شما باید هر دو سال یک‌بار مجوز خود را تمدید کنید تا زمانی که مقیم دائم شوید.

رتبه جهانی در اقتصاد39
GDP 1.39 تریلیون دلار
نحوه سرمایه گذاریخرید اوراق قرضه دولتی - خرید درصدی از سهام شرکت اسپانیایی - تمکن مالی - ثبت شرکت - خرید ملک و مستغلات
بهترین روش سرمایه گذاریخرید ملک - تمکن مالی
نوع ویزاویزای طلایی
میزان سرمایه گذاریحداقل 500 هزار یورو
اخذ اقامت دائمبله
امکان همراهی با خانوادهبله
مدرک زبانندارد
دریافت اقامت دائمپس از 5 سال

برای مطالعه بیشتر درباره شرایط مهاجرت سرمایه گذاری در اسپانیا برای ایرانیان، مطلب مهاجرت سرمایه گذاری در اسپانیا را مطالعه کنید.

عمان (Oman)

عمان یکی از کشورهای ثروتمند در خاورمیانه است. برنامه اقامت سرمایه گذاری در عمان به‌صورت 5 ساله و 10 ساله ارائه می‌شود. این برنامه مسیری را برای اتباع خارجی فراهم می‌کند تا اجازه اقامت حمایتی در عمان را دریافت کنند که به شغل آن‌ها وابسته نیست. میزان سرمایه گذاری و شروط بر اساس نوع سرمایه گذاری متفاوت است. در میان روش های موجود ثبت شرکت روشی است که برای ایرانیان مطلوب‌تر است.

رتبه جهانی در اقتصاد67
GDP 379.277 تریلیون دلار
نحوه سرمایه گذاریخرید اوراق قرضه - تأسیس شرکت- خرید ملک
بهترین روش سرمایه گذاریتأسیس شرکت
نوع ویزاویزای سرمایه گذاری
میزان سرمایه گذاریحداقل 250,000 ریال عمان
اخذ اقامت دائم5 ساله و 10 ساله
امکان همراهی با خانوادهبله
مدرک زبانندارد
دریافت اقامت دائم-

برای مطالعه بیشتر در این‌باره برای ایرانیان، مطلب سرمایه گذاری در عمان را مطالعه کنید.

امارات (United Arab Emirates)

امارات متحده عربی یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان است. امارات متحده ویزای سرمایه گذاری را برای اقامت موقت که حداکثر 3 ساله است ارائه می‌دهد و به سرمایه گذار اجازه می‌دهد تا کسب‌وکار خود را راه‌اندازی کند یا در یک ملک سرمایه گذاری کند. این ویزا به شما امکان کار و زندگی در این کشور را می‌دهد.

امارات شهرهای زیبا، آموزش خوب و مراقبت‌های بهداشتی در سطح جهانی را ارائه می‌دهد. در میان مزایای، اکثر مشتریان ما ثبت شرکت در امارات متحده عربی را به دلیل نداشتن رژیم مالیاتی انتخاب می‌کنند که در طولانی‌مدت در رشد آن‌ها تاثیر زیادی داشته است.

برای سرمایه گذاری 10 میلیون درهم می‌توانید یک مجوز اقامت 10 ساله دریافت کنید. سرمایه گذاری 5 میلیون درهم به شما اقامت 5 ساله می‌دهد.

رتبه جهانی در اقتصاد29
GDP421 میلیون دلار
نحوه سرمایه گذاریصندوق سرمایه گذاری (باید 10000 درهم یا 20000 درهم)
خرید ملک(خرید ملکی به مبلغ حداقل 1 میلیون درهم)
بهترین روش سرمایه گذاریتأسیس شرکت
نوع ویزاویزای سرمایه گذاری
میزان سرمایه گذاریحداقل 10,000 درهم
اخذ اقامت دائمخیر ( 5 و 10 ساله)
امکان همراهی با خانوادهبله
مدرک زبانندارد
دریافت اقامت دائمتمدید 3 سال یک‌بار

برای مطالعه بیشتر درباره شرایط مهاجرت سرمایه گذاری در امارات برای ایرانیان، مطلب ثبت شرکت در امارات را مطالعه کنید.

ترکیه (Turkey)

ویزای طلایی ترکیه طی 3 تا 6 ماه پس از سرمایه گذاری به شما شهروندی می‌دهد. برای واجد شرایط بودن برای شهروندی ترکیه از طریق برنامه سرمایه گذاری، باید حداقل 250000 دلار در املاک و مستغلات سرمایه گذاری کنید. با استفاده از این برنامه می‌توانید بدون ویزا یا ویزا در بدو ورود به 125 کشور جهان سفر کنید و خانواده شما نیز می‌توانند همراه با شما درخواست شهروندی کنند.

رتبه جهانی در اقتصاد20
GDP 845 میلیون دلار
نحوه سرمایه گذاریخرید ملک و مستغلات
بهترین روش سرمایه گذاریروش خرید ملک
نوع ویزاویزای سرمایه گذاری
میزان سرمایه گذاریحداقل 250000 دلار
اخذ اقامت دائمخیر
امکان همراهی با خانوادهبله
مدرک زبانندارد
دریافت اقامت دائم-

انگلستان (The United Kingdom)

انگلستان ویزای سرمایه گذاری Tier-1 را برای افرادی که بودجه لازم برای سرمایه گذاری در این کشور دارند، ارائه می‌دهد. حداقل سرمایه گذاری 2,000,000 پوند است و باید در یک موسسه مالی تنظیم‌شده نگهداری شود. پس از چند سال، در صورت داشتن بقیه معیارهای واجد شرایط بودن، می‌توانید برای تابعیت بریتانیا اقدام کنید.

رتبه جهانی در اقتصاد7
GDP 522 میلیون دلار
نحوه سرمایه گذاریصندوق سرمایه گذاری
بهترین روش سرمایه گذاریصندوق سرمایه گذاری
نوع ویزاویزای طلایی
میزان سرمایه گذاریحداقل2,000,000 پوند
اخذ اقامت دائمبله
امکان همراهی با خانوادهبله
مدرک زباندارد
دریافت اقامت دائم-

برای آشنایی بیشتر با شرایط سرمایه گذاری ، بهتر است ابتدا کشورِ مدنظرتانرا انتخاب کنید، با یک وکیل مهاجرتی یا مشاور مهاجرتی مربوط به همان کشور مشورت کنید. پارسی کانادا آماده یک مشاوره تخصصی به شما در خصوص مهاجرت به کشورهای عمان، امارات، کانادا، استرالیا، آلمان، پرتغال، یونان، اسپانیا، قبرس و فرانسه است. فرم ارزیابی زیر را پرکنید تا با شما تماس بگیریم:

از مشاوره تا اقامت

کنارتان هستیم. کافیست فرم مشاوره را پر کنید.

سخن پایانی

در این مقاله بهترین کشور برای مهاجرت سرمایه گذاری ایرانیان را معرفی کردیم. علاوه بر این می‌توانید مطلب بهترین کشور برای مهاجرت ایرانیان و مهاجرت از طریق سرمایه گذاری را نیز مطالعه کنید. به هر حال تا به اینجا براساس معیارهایی که در ابتدای متن معرفی کردیم بهترین کشورها برای سرمایه گذاری ایرانیان را به صورت زیر پیشنهاد می‌کنیم:

  • بهترین کشور برای سرمایه گذاری از طریق تمکن مالی: پرتغال، اسپانیا، یونان
  • بهترین کشور برای سرمایه گذاری ملک: پرتغال، اسپانیا، یونان
  • بهترین کشور سرمایه گذاری از طریق ثبت شرکت: امارات، عمان و کانادا
  • سرمایه گذاری از طریق صندوق سرمایه گذاری: استرالیا

سوالات متداول:

سرمایه گذاری پر ریسک است به‌ویژه اگر در یک کشور دیگر باشد. در این لیست ما 10 کشور برتر در زمینه سرمایه گذاری در سال 2023 را بر اساس معیارهای جهانی معرفی کرده‌ایم تا این ریسک را برای هم وطنانمان کاهش دهیم.

برخی کشورهای اروپایی امکان خرید ملک را برای سرمایه گذاران فراهم کرده‌اند. کشورهایی مانند اسپانیا، یونان و به‌ویژه پرتغال بهترین شرایط رادارند تا با کمترین هزینه بهترین مزایا را برای دارنده ویزای طلایی فراهم کنند.

تمکن مالی یعنی شما با داشتن مبلغی در حساب بانکی‌تان در کشور مقصد اقامت بگیرید. پرتغال و سپس یونان و اسپانیا کشورهایی هستند که امکان این نوع سرمایه گذاری ساده و کم ریسک را برای مهاجرین فراهم کرده‌اند.

ثبت شرکت در برخی کشورها شرایط ساده‌تری دارد و در مقابل امکانات بهینه‌ای را برای مهاجرین فراهم می‌کند. ثبت شرکت در کانادا و امارات و عمان روش‌های کارآمدی هستند. عمان و امارات به علت نزدیکی و کانادا به علت کسب اجازه اقامت دائم می‌تواند برای ایرانیان مناسب باشد.

سرمایه گذاری از طریق صندوق های سرمایه گذاری

guest
3 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها