موسسه حقوقی بین المللی دادگران حق و عدالت

شرایط زندگی در استرالیا برای ایرانیان

زندگی در استرالیا

کشور استرالیا، به‌خاطر کیفیت بالای زندگی، طبیعت بکر و اقتصاد قوی، مقصدی جذاب برای مهاجرت و زندگی محسوب می‌شود. این کشور با ارائه خدمات بهداشتی و آموزشی برتر، فرصت‌های شغلی متنوع و جامعه‌ای چند فرهنگی، محیطی مناسب برای رشد فردی و خانوادگی فراهم کرده است.

در این مقاله، به بررسی جنبه‌های مختلف زندگی در استرالیا می‌پردازیم. چنانچه قصد مهاجرت به این کشور را دارید، فرم مشاوره زیر یا فرم ارزیابی مهاجرت را پر کنید تا پس از ارزیابی شرایط‌تان، کارشناسان ما با شما تماس بگیرند.

از مشاوره تا اقامت

کنارتان هستیم. کافیست فرم مشاوره را پر کنید.

فیلد های "*" اجباری هستند

معرفی کوتاه کشور استرالیا

استرالیا، کوچک‌ترین قاره و یکی از بزرگ‌ترین کشورهای جهان، در نیمکره جنوبی زمین و بین اقیانوس‌های آرام و هند واقع شده است. پایتخت این کشور، کانبرا (Canberra) در ناحیه جنوب شرقی و بین 2 مرکز اقتصادی و فرهنگی مهم‌تر یعنی سیدنی (Sydney) و ملبورن (Melbourne) قرار دارد.

استرالیا یک کشور دموکراسی و چند فرهنگی است و به 6 ایالت و 2 قلمرو تقسیم‌بندی می‌شود. بیشتر تمرکز جمعیت استرالیا در قسمت حاشیه‌ای و نزدیک به سواحل، در دشت‌های شرق و جنوب شرق آن است. این منطقه از بریزبن (Brisbane) تا آدلاید (Adelaide) امتداد دارد و بیشتر جمعیت کشور را در خود جای داده است.

برای اطلاعات کامل در مورد استرالیا مطلب درباره استرالیا را مطالعه کنید.

شرایط و کیفیت زندگی در استرالیا برای ایرانیان

مردم استرالیا ترکیبی از سبک زندگی متعادل، خدمات درمانی عالی، آموزش و فرصت‌های شغلی و کیفیت زندگی بالایی را تجربه می‌کنند. به‌طور کلی، امتیاز کیفیت زندگی در استرالیا 7.1 از 10 ارزیابی می‌شود که از میانگین کیفیت زندگی سازمان همکاری و توسعه اقتصادی یا OECD (با 6.71 امتیاز) بیشتر است.

بیش از 7.6 میلیون نفر مهاجر در خاک استرالیا زندگی می‌کنند. از این تعداد مهاجران، طبق آخرین آمار سرشماری اداره آمار استرالیا (ABS) در سال 2021، بیش از 70,899 نفر ایرانی هستند. این آمار نشان می‌دهد که استرالیا با وجود سخت‌گیری‌هایی که در جذب مهاجر دارد، مکانی مناسب برای مهاجرت ایرانیان تلقی می‌شود.

فرهنگ این کشور نیز بسیار جذاب است. با زندگی در استرالیا چندین فرهنگ مختلف را تجربه خواهید کرد. این موضوع به دلیل جمعیت مهاجر زیادی است که در استرالیا سکونت یافته‌اند.

بنابراین شرایط زندگی در استرالیا برای فرهنگ‌های مختلف چندان دشوار نیست. هرکسی با هر فرهنگی که دارد می‌تواند اعیاد خود را جشن گرفته و مراسم‌های خود را برگزار کند. به همین دلیل زندگی در استرالیا این فرصت را به شما می‌دهد تا در هر بازه زمانی از سال با جشن‌های یکی از کشورها و رسومات آن‌ها آشنا شوید. همین تنوع فرهنگی باعث شده که شما بتوانید غذاهای مختلفی را در این کشور پیدا کرده و کاملا برنامه غذایی‌تان را مطابق با سلیقه خود بچینید.

مزایا و معایب زندگی در استرالیا

در جدول زیر، می‌توانید مهم‌ترین ویژگی‌های مثبت و منفی زندگی در این کشور را با همدیگر مقایسه کنید:

مزایا و معایب زندگی در استرالیا
مزایامعایب
زندگی باکیفیت و مطابق با استانداردهای جهانیهزینه بالای زندگی در شهرهای بزرگ مثل سیدنی و ملبورن
جامعه چندفرهنگی، متنوع و مهاجرپذیرفاصله زیاد از کشورهای دیگر مخصوصاً ایران
مناظر خیره‌کننده طبیعی از جمله سواحل، جنگل‌های بارانی و بیابان‌هاشرایط آب‌وهوایی سخت مثل گرمازدگی، آتش‌سوزی و سیل در برخی مناطق
اقتصاد قدرتمند همراه با فرصت‌های شغلی فراوان، به‌ویژه در بخش‌هایی مثل بهداشت، فناوری اطلاعات و مهندسیخطرات ناشی از حیات وحش از جمله برخورد با حیوانات وحشی خطرناک مثل مارها و عنکبوت‌ها
سیستم آموزشی با کیفیت با دانشگاه‌ها و مدارس شناخته شده در سطح جهانیهزینه بالای مسکن در شهرهای بزرگ

شرایط آب‌وهوا در استرالیا

آب و هوای کشور استرالیا از تنوع قابل توجهی برخوردار است و به طور کلی مانند ایران کشوری 4 فصل است؛ تابستان از ماه دسامبر تا مارس (متوسط ​​دمای 29 درجه سانتیگراد)، پاییز از ماه مارس تا مه، زمستان از ماه ژوئن تا آگوست (متوسط ​​13 درجه سانتیگراد) و بهار از ماه سپتامبر تا نوامبر.

مقایسه آب‌وهوای ایران و استرالیا در طول سال

منبع: www.worlddata.info

آب‌وهوای ایران به طور کلی در مقایسه با استرالیا گرم‌تر است؛ مخصوصاً در فصل تابستان. بارندگی در استرالیا نسبت به ایران بیشتر بوده و ایرانیانی که به استرالیا مهاجرت می‌کنند، با حجم رطوبت بیشتری نسبت به ایران مواجه می‌شوند.

آب‌وهوای استرالیا، تحت تأثیر موقعیت جغرافیایی آن در نیمکره جنوبی و همچنین وسعت زیادش قرار دارد. هر ایالت و منطقه در طول سال، الگوهای آب و هوایی و تغییرات فصلی متفاوتی را تجربه می‌کنند. برای اطلاعات بیشتر مطلب آب‌وهوای استرالیا را مطالعه نمایید.

👈 در ادامه به بررسی آب‌وهوا در شهرهای مهم استرالیا می‌پردازیم:

سیدنی (Sydney): سیدنی در بیشتر مواقع سال دارای آب‌وهوای معتدل و با رطوبت بالا است. این شهر تابستان‌های گرم و زمستان‌های معتدلی دارد، با میانگین 105 روز آفتابی در سال.

ملبورن (Melbourne): ملبورن به عنوان شهری با چهار فصل در یک روز شناخته شده است. میانگین دما در ملبورن در تابستان بین 14 تا 25 درجه سانتی‌گراد است. گاهی دما به بیش از 30 درجه سانتیگراد می‌رشد و برای چند روز ادامه یابد. در فصل زمستان، دمای هوا به اندازه‌ای پایین می‌آید که حتی ممکن است برف ببارد. میانگین دما بین 6 تا 14 درجه سانتی‌گراد است و باران شدید در این زمان از سال رایج است.

بریزبن (Brisbane): بریزبن آب‌وهوای مطبوعی در تمام طول سال دارد. میانگین دما 23 درجه سانتیگراد است و هر سال به طور متوسط ​​40 روز بارانی در این شهر وجود دارد. زمستان در بریزبن نسبتاً معتدل است و روزهای آفتابی زیادی دارد.

پرت (Perth): پرث به عنوان آفتابی‌ترین شهر استرالیا نام‌گذاری شده است. میانگین دمای سالانه 21 درجه سانتی‌گراد است و به طور متوسط ​​24 روز بارانی در سال وجود دارد.

آدلاید (Adelaide): در آدلاید، زمستان‌ها معمولاً مرطوب و تابستان‌ها گرم و خشک است. میانگین دمای این شهر 18 درجه سانتی‌گراد است و هر سال به طور متوسط ​​26 روز بارانی وجود دارد.

هزینه زندگی در استرالیا چقدر است؟

👈 هزینه ماهانه زندگی برای یک خانواده 4 نفره در استرالیا، حدود 5,846.7 دلار استرالیا (بدون احتساب اجاره‌بها) است. این رقم 167.8 درصد بیشتر از هزینه زندگی در ایران است.

👈 همچنین، هزینه ماهانه زندگی برای یک فرد مجرد در استرالیا حدود 1,653.4 دلار استرالیا (بدون احتساب اجاره‌بها) برآورد می‌شود. این رقم 167.8 درصد از هزینه زندگی در ایران گران‌تر است.

👈 به طور متوسط، اجاره‌بها در استرالیا 297.4 درصد بیشتر از ایران ارزیابی می‌شود.

برای درک بهتر هزینه‌های زندگی در استرالیا بر اساس اطلاعات سایت Numbeo  در 2024 به جدول زیر نگاه کنید:

هزینه زندگی در استرالیا
متوسط هزینه‌ها به دلار استرالیا
صرف غذا در رستوران ارزان25
صرف غذا در رستوران معمولی120
مک‌دونالد یا معادل آن15
کاپوچینو (معمولی)۵.۳۰
نوشابه (بطری ۰.۳۳ لیتری)۳.۹۸
نان سفید تازه (۵۰۰ گرم)۳.۷۴
بلیت یک‌طرفه (حمل و نقل محلی)۵
کارت ماهانه حمل‌ ونقل (قیمت عادی)168
کرایه تاکسی برای ۱ کیلومتر۲.۷۰
بنزین (۱ لیتر)۱.۸۹
هزینه‌های پایه (برق، گرما، سرما، آب، زباله) برای آپارتمان ۸۵ متر مربع۳۰۷.۲۰
بسته ماهانه تلفن همراه با تماس و اینترنت (۱۰ گیگابایت به بالا)۴۱.۸۴
اینترنت (سرعت ۶۰ مگابیت بر ثانیه یا بیشتر، حجم نامحدود)۸۱.۹۲
باشگاه ورزشی، هزینه ماهانه برای ۱ نفر۷۶.۷۳
سینما، اکران بین‌المللی، بلیت برای ۱ صندلی۲۱
پیش‌دبستانی (مهدکودک)، تمام‌وقت، خصوصی، ماهانه برای ۱ کودک۲۴۰۰.۷۳
یک‌دست لباس تابستانی زنانه (از فروشگاه‌های زنجیره‌ای مثل Zara و H&M)۸۵.۲۶
یک جفت کفش ورزشی نایک (میان‌رده)۱۶۳.۵۹
یک جفت کفش چرم مردانه اداری۱۸۱.۶۷

برای اطلاعات بیشتر مطلب هزینه‌های زندگی در استرالیا را مطالعه نمایید.

اجاره خانه در استرالیا

انتخاب محل سکونت مناسب، یکی از مهم‌ترین تصمیماتی است که مهاجران در بدو ورود به استرالیا باید با آن روبرو شوند. آشنایی با انواع مسکن موجود و هزینه‌های اجاره خانه، به شما در پیدا کردن خانه‌ای ایده‌آل و متناسب با نیازها و بودجه‌تان در کشور استرالیا کمک کند.

آپارتمان‌ها: به طور کلی، آپارتمان‌ها ارزان‌تر از خانه‌ها هستند و برای افراد مجرد یا خانواده‌های کوچک ایده‌آل هستند.

خانه‌های اشتراکی (Shared Houses): خانه مشترک با دیگران تا حد قابل توجهی باعث کاهش هزینه‌های زندگی مخصوصاً در سال‌های اول مهاجرت می‌شود. اجاره این نوع خانه‌ها در بین دانشجویان و متخصصان جوان رایج است.

خوابگاه‌ها (Backpackers) و هاستل‌های مسافرتی (Hostels): خوابگاه‌ها و هاستل‌های جمع‌وجور راه‌حل‌های موقتی برای اسکان در استرالیا هستند. این گزینه‌ها اغلب توسط افراد تازه‌وارد تا زمان پیدا کردن محل اقامت دائمی‌تر استفاده می‌شوند.

خوابگاه‌های دانشجویی (Student Residences): اگر دانشجو هستید، زندگی در خوابگاه دانشجویی می‌تواند گزینه مقرون‌به‌صرفه و راحتی باشد.

برای اطلاعات بیشتر مطلب اجاره خانه در استرالیا را مطالعه کنید.

بر اساس گزارش سایت mozo در سال 2024، تقریباً نیمی از مستاجران استرالیایی (49٪)، حداقل 30٪ از درآمد خود را در سال 2024 صرف اجاره می‌کنند.

شهرمیانگین اجاره ماهانه
سیدنی (Sydney)2.800 دلار
ملبورن (Melbourne)2.200 دلار
بریزبن (Brisbane)2.360 دلار
پرت (Perth)2.200 دلار
آدلاید (Adelaide)1.840 دلار
کانبرا (Canberra)2.280 دلار
هوبارت (Hobart)1.840 دلار
داروین (Darwin)2.200 دلار

بهترین شهرهای استرالیا برای زندگی

برای اینکه بتوانید بهترین شهر را برای زندگی در استرالیا پیدا کنید باید فاکتورهای مختلفی را در نظر داشته باشید. به‌عنوان‌مثال محدودیت ویزا، شرایط آب‌وهوایی، شرایط تحصیلی، قیمت اجاره یا خرید منزل، وسایل حمل‌ونقل عمومی و هزینه آن‌ها، امنیت و فرصت‌های شغلی از مهم‌ترین معیارهایی است که باید برای انتخاب محل اقامت خود در نظر داشته باشید.

شهر سیدنی : به‌عنوان بزرگ‌ترین شهر استرالیا دارای اقتصاد موفق و فرصت‌های شغلی زیادی است. هزینه زندگی در سیدنی نسبت به سایر شهرهای استرالیا گران‌تر است،

شهر پرث : پارک‌های شهری زیبا، اقتصاد پررونق، آب‌وهوای گرم در تمام طول سال، بازار شغلی خوب به ویژه در زمینه‌های گردشگری، مراقبت‌های بهداشتی و فناوری از مزایای زندگی در این شهر است.

شهر ملبورن : شهر چندفرهنگی ملبورن دارای فضای هنری، موزه‌های شگفت‌انگیز و مجموعه‌ای از غذاخوری‌ها و فستیوال‌ها است که آن را به پایتخت فرهنگی استرالیا تبدیل می‌کند. این شهر همچنین شهر طرفداران ورزش است. ملبورن به دلیل آب‌وهوای متغیرش مشهور است و اغلب “چهار فصل را در یک روز” تجربه می‌کند. هزینه زندگی در این شهر نسبتاً بالا است، اگرچه کمی ارزان‌تر از سیدنی است. این شهر بازار کار خوبی دارد؛ به ویژه در زمینه‌های هوانوردی،ساخت‌وساز، مهندسی خودرو، خدمات مالی و فناوری.

شهر بریزبن : این شهر به عنوان سومین شهر بزرگ استرالیا، تمام هیجان زندگی در یک شهر پر رونق را ارائه می دهد اما بسیار مقرون‌به‌صرفه تر از سیدنی و ملبورن است. بریزبن اقتصاد روبه‌رشد و آب‌وهوای گرمی در تمام طول سال دارد.

شهر آدلاید : آدلاید در مقایسه با شهرهای بزرگ دیگر استرالیا، مانند سیدنی، شهر آرامی است، هزینه‌های زندگی و  املاک و مستغلات مقرون‌به‌صرفه هستند. اما نرخ بیکاری در این شهر بالاتر از میانگین کشوری است و دسترسی به امکاناتی مانند مراکز خرید و بیمارستان‌ها بسیار محدود خواهد بود.

شهر کانبرا : کانبرا از نظر هزینه زندگی نسبت به سایر شهرهای استرالیا مانند ملبورن ارزان‌تر است. اگرچه خرید خانه در این شهر ارزان است، اما اجاره آن گران خواهد بود. این شهر یکی از کم‌ترین میزان جرم و جنایت را در بین شهرهای بزرگ استرالیا دارد.

نمایی از سه شهر ملبورن، سیدنی، بریزبن

بازار کار و فرصت‌های شغلی در استرالیا

بازار کار استرالیا نسبت به سایر کشورهای توسعه‌یافته، همچنان قدرتمند ارزیابی می‌شود؛ نرخ بیکاری پایین‌ (4.0 درصد) و میانگین دستمزد بالایی دارد. حداقل دستمزد در این کشور، از اول جولای 2024، 24.10 دلار در ساعت یا 915.90 دلار در هفته (38 ساعت) در نظر گرفته شده است.

استرالیا هر ساله لیست مشاغل موردنیاز خود را اعلام می‌کند. جدول زیر، 10 تا از مشاغل مورد تقاضا از جمله مشاغل پر درآمد در استرالیا و میانگین درآمدی آن‌ها را نشان می‌دهد:

نوع شغلمتوسط حقوق سالانه (به دلار استرالیا)
مهندس عمران
(Civil Engineer)
58.000 تا 102.000 دلار
لوله‌کش
(Plumber)
60.000 تا 89.000 دلار
متخصص امنیت IT
(IT Security Specialist)
98.000 تا 160.000 دلار
مدیر لجستیک و زنجیره تأمین (Logistics and Supply Chain Manager)62.000 تا 150.000 دلار
جوشکار
(welder)
55.000 تا 72.000 دلار
پرستار ثبت‌شده و رسمی
(Registered Nurse)
88.000 تا 129.000 دلار
مدیر ساخت و ساز (Construction Manager)67000 تا 180000 دلار
مهندس برق (Electrical Engineer)65000 تا 130000 دلار
سرآشپز (Chef)59000 تا 84000 دلار
  • سیدنی، نیو ساوت ولز (Sydney, New South Wales)
  • ملبورن، ویکتوریا (Melbourne, Victoria)
  • بریزبن، کوئینزلند (Brisbane, Queensland)
  • پرث، استرالیای غربی (Perth, Western Australia)
  • کانبرا، قلمرو پایتختی استرالیا (Canberra, Australian Capital Territory)

برای اطلاعات بیشتر مطلب بهترین شهرهای استرالیا برای کار را مطالعه کنید.

استرالیا برای زندگی افرادی مناسب است که در یک مهارت خاص متخصص هستند. البته این موضوع نباید شما را نگران کند. می‌توانید ابتدا برای تامین هزینه‌های اولیه اقامت در استرالیا به یک کار غیرتخصصی مشغول شوید تا بتوانید یک شغل با درآمد بالا پیدا کنید.

با توجه به نیازمندی‌ها و پتانسیل بازار کار استرالیا استراتژی‌های مؤثر زیر را به‌کار بگیرید تا پس از مهاجرت به این کشور، موقعیت شغلی خوبی به‌دست بیاورید:

تحقیق در مورد بازار کار: قبل از ورود به استرالیا، درباره حوزه کاری خود و بازار کار شهر یا منطقه‌ای که قرار است در آنجا مستقر شوید یا در حال حاضر زندگی می‌کنید، تحقیق کنید.

آپدیت کردن رزومه کاری: روی مهارت‌ها، تخصص‌ها و صلاحیت‌های کاری خود را در رزومه کاری‌تان (اصطلاحاً CV) متمرکز شوید. همچنین، استانداردها و نیازهایی که شغل مورد نظرتان در استرالیا دارد را در رزومه کاری پوشش دهید.

دریافت مشاوره کاری حرفه‌ای: دریافت مشاوره از یک مشاور شغلی یا کارشناس مهاجرت که در کمک به مهاجران برای یافتن شغل در استرالیا تخصص دارد، برایتان مفید است. این افراد می‌توانند مشاوره تخصصی و ارزشمندی در زمینه کاریابی در استرالیا ارائه دهند.

پلتفرم‌های جستجوی کار آنلاین: از وب‌سایت‌های محبوب جستجوی کار مثل Seek ،Indeed و LinkedIn برای پیدا کردن آگهی‌های شغلی استفاده کنید. بسیاری از کارفرمایان استرالیایی فرصت‌های شغلی خود را در این پلتفرم‌ها تبلیغ می‌کنند.

توجه به پروفایل لینکدین: یک پروفایل خوب، جذاب و کامل در لینکدین ایجاد کنید که مهارت‌ها، تجربیات حرفه‌ای شما را به نمایش بگذارد. در لینکدین، با گروه‌های صنعتی استرالیا در حرفه خود ارتباط بگیرید و با متخصصان حوزه کاری‌تان در مورد همکاری گفت‌وگو کنید.

برای اطلاعات بیشتر مطلب کاریابی در استرالیا را بخوانید.

نظام آموزشی و تحصیل در استرالیا

استرالیا از سیستم آموزشی در سطح بالایی برخوردار است که باعث شده بسیاری از افراد مایل به تحصیل در دانشگاه‌های این کشور باشند. تحصیل با اخذ ویزای تحصیلی استرالیا، در تمام مقاطع تحصیلی امکان‌پذیر است. برخی از برترین دانشگاه‌های استرالیا به شرح زیر است:

  1. دانشگاه ملبورن
  2. دانشگاه موناش
  3. دانشگاه سیدنی
  4. دانشگاه ملی
  5. دانشگاه کوئیزلند
  6. دانشگاه نیو ساوت ولز
  7. دانشگاه آدلاید

اگر هم با خانواده به این کشور مهاجرت می‌کنید، پس از مهاجرت به استرالیا می‌توانید فرزندان‌تان را با ارائه مدارکی مثل شناسنامه، پاسپورت، ویزا و آدرس محل سکونت (قبوض آب و برق اخیر) در مدارس ثبت‌نام کنید.

به‌طور کلی، 3 نوع مدرسه برای سیستم آموزشی در استرالیا تعریف شده‌اند که عبارت‌اند از:

مدارس دولتی (Government schools): این نوع مدارس برای افراد مقیم و شهروندان استرالیا رایگان هستند. این مدارس برای ثبت نام فرزندتان، معمولاً محل سکونت را بیشتر از سایر فاکتورها در اولویت قرار می‌دهند.

مدارس کاتولیک (Catholic schools): این نوع مدرسه در استرالیا وابسته به کلیسای کاتولیک است و شهریه دارد. برای ثبت‌نام در این مدرسه، لزوماً نباید کاتولیک باشید اما فرزندتان در محیطی با آموزه‌های مذهبی کاتولیک تحصیل خواهد کرد.

مدارس غیر دولتی (Independent schools): مدارس غیر دولتی شامل مدارس خصوصی و غیر مذهبی همراه با دریافت شهریه هستند. سیستم آموزشی بعضی از مدارس غیر دولتی بر اساس آموزه‌های مذهبی یا رویکرد آموزشی خاص طراحی شده‌اند.

زمان شروع مدرسه بسته به ایالت و نوع مدرسه متفاوت است و معمولاً در ژانویه یا فوریه تا دسامبر انجام می‌شود. همچنین، برای ثبت‌نام در هر کدام از مدارس استرالیا کافی است با مدرسه مورد نظر تماس بگیرید یا فرم درخواست را از وب‌سایت آنها دریافت کنید. بعضی مدارس به‌ویژه غیر دولتی، ممکن است مصاحبه با والدین و فرزند را داشته باشند.

همه کلاس‌های درس در مدارس استرالیایی، مجهز به ابزارهای آموزشی مدرن‌اند و دانش‌آموزان به کتابخانه‌ها و منابع آموزشی دسترسی دارند. ضمناً بسیاری از مدارس دارای زمین‌های ورزشی‌اند. امکانات یا خدمات خاص مثل استخر شنا و غیره بسته به نوع مدرسه، منطقه و ایالت متفاوت خواهند بود.

برای اطلاعات بیشتر، مطلب مدارس استرالیا و نظام آموزشی استرالیا را مطالعه کنید.

سیستم مراقبت‌های بهداشتی استرالیا

استرالیا دارای بهترین سیستم‌های بهداشتی و درمانی است. این کشور یک سیستم بهداشت و درمان همگانی به نام مدیکر (Medicare) دارد که ترکیبی از خدمات دولتی و خصوصی است. مواردی که تحت پوشش بیمه مدیکر قرار می‌گیرند به شرح زیر است:

  • اکثر جراحی و سایر اقدامات درمانی که توسط پزشکان انجام می‌شود.
  • هزینه ویزیت پزشکان عمومی یا خصوصی
  • انجام تست و معاینه‌های چشمی توسط اپتومتریست
  • آزمایشات و معاینات مانند اشعه ایکس و تست‌های پاتولوژی
  • برخی خدمات دندانپزشکی توسط دندانپزشکان تایید شده

خدمات مدیکر برای همه شهروندان استرالیا، دارندگان اقامت دائم و ویزای موقت مهارتی ساب‌کلاس 491، در دسترس است. برای دریافت این خدمات، می‌توانید وارد وب‌سایت رسمی مدیکر (medicare.gov) شوید و درخواست خود را اعلام کنید. پس از طی مراحل و تأیید مدارک، یک شماره مدیکر (Medicare number) دریافت می‌کنید و کارت بیمه طی چند هفته برایتان ارسال می‌شود.

👈 خدمات مدیکر شامل خدمات آمبولانس، اکثر معاینات و درمان‌های دندانپزشکی، فیزیوتراپی، کاردرمانی، گفتار درمانی و … نمی‌شود. بنابراین مهاجران در استرالیا بهتر است برای تکمیل پوشش هزینه‌های درمانی خود، بیمه درمانی خصوصی داشته باشند.

در مواقع ضروری و فوریت‌های پزشکی، برای تماس با آمبولانس، پلیس و خدمات آتش‌نشانی باید شماره 000 را شماره‌گیری نمایید.

برای اطلاعات بیشتر پیشنهاد می‌کنیم مطلب خدمات درمانی استرالیا را مطالعه کنید.

سیستم حمل‌ونقل عمومی در استرالیا

سیستم حمل‌و نقل عمومی در استرالیا کارآمد، راحت و ایمن طراحی شده است و شامل قطار، اتوبوس، کشتی و تراموا می‌شود.

در استرالیا، برای پرداخت هزینه حمل‌ونقل عمومی از کارت‌های مخصوص استفاده می‌شود. نوع کارت مورد نیاز شما به شهری که در آن زندگی می‌کنید بستگی دارد. جدول زیر، لیستی از کارت‌های حمل‌ونقل عمومی در شهرهای بزرگ استرالیا را نشان می‌دهد:

کارت حمل و نقل در استرالیا
شهرعنوان کارت حمل‌ونقل عمومی
سیدنیOpal Card
ملبورنMyki
بریزبنTranslink Go Card
آدلایدMetroCard
پرث SmartRider
کانبراMyWay
هوبارتMetro Greencard
داروینTap & Ride Card

فرصت مهاجرت و زندگی در استرالیا

زندگی در استرالیا ترکیبی منحصربه‌فرد از زندگی شهری پیشرفته، مناظر طبیعی جذاب و فرصت‌های شغلی متنوع است. همچنین، سیستم مراقبت بهداشتی، سیستم آموزشی و فرصت‌های شغلی متنوع استرالیا، این کشور را به مقصدی جذاب برای مهاجران مخصوصاً خانواده‌ها تبدیل کرده است.

برای مهاجرت به استرالیا، روش‌های مختلفی از جمله کاری، تحصیلی و خانوادگی وجود دارد که برای هر کدام، ویزاهای مختلفی طراحی شده است. برای اطلاعات بیشتر مطلب مهاجرت به استرالیا را مطالعه کنید. در صورتی هم که می‌خواهید با ویزاهای این کشور آشنا شوید، مطلب انواع ویزای استرالیا را بخوانید.

همچنین مؤسسه مهاجرتی پارسی کانادا متعهد به همراهی شما در پیچیدگی‌های پروسه مهاجرت است. تیم متخصص ما برای ارائه مشاوره در زمینه روش‌های مهاجرتی متناسب با شرایط منحصربه‌فرد شما در اینجا حضور دارد. بنابراین اگر قصد مهاجرت به این کشور را دارید فرم مشاوره زیر یا فرم ارزیابی مهاجرت ما را امروز تکمیل کنید تا پس از ارزیابی شرایط‌تان، کارشناسان ما با شما تماس بگیرند.

از مشاوره تا اقامت

کنارتان هستیم. کافیست فرم مشاوره را پر کنید.

فیلد های "*" اجباری هستند

سوالات متداول

انتخاب بین دو کشور کانادا و استرالیا به‌عنوان دو کشور مهاجرپذیر انگلیسی‌زبان برای ایرانیان کمی دشوار است. استرالیا در مقایسه با کانادا آب‌وهوای بهتری دارد و خبری از زمستان‌های سرد و طولانی در این کشور نیست.

به‌طور میانگین می‌توان گفت که هزینه زندگی در استرالیا نسبت به کانادا کمتر است. از سوی دیگر درآمدی که شما می‌توانید در استرالیا کسب کنید نسبت به کانادا بیشتر بوده و درنتیجه استرالیا برای زندگی کیفیت بالاتری را به شما عرضه خواهد کرد.

هر دو کشور ازنظر معیارهای کیفیت زندگی نمره بالایی را به خود اختصاص داده‌اند. بااین‌حال می‌توان گفت که سطح امنیت در شهرهای بزرگ کانادا بالاتر از استرالیا است.

ما در مقاله کانادا یا استرالیا شرایط مهاجرت و زندگی در استرالیا و کانادا را مقایسه کرده‌ایم، آن را از دست ندهید.

استرالیا از سیستم آموزشی با کیفیت، مدارس و دانشگاه‌های با رتبه برتر جهانی بهره‌مند است. ساختار کلی سیستم آموزشی در این کشور به صورت زیر است:

  • ابتدایی
  • دوره اول دبیرستان
  • دوره دوم دبیرستان
  • آموزش عالی

روش‌های مختلفی باری پیدا کردن خانه از جمله سایت‌ها، روزنامه‌ها یا آژانس‌های املاک وجود دارد.

محبوب‌ترین وب‌سایت‌ها برای یافتن املاک اجاره‌ای، سایت‌های  Domain و Real Estate هستند که تمام شهرهای اصلی استرالیا را پوشش می‌دهند و می‌توانید جستجوی خود را بر اساس قیمت، تعداد اتاق خواب، امکانات رفاهی و موقعیت مکانی فیلتر کنید.

استرالیا دارای یکی از اقتصادهای پر رونق جهان است، این رشد اقتصادی بر روی شیوه زندگی مردم تاثیر گذاشته است و مردم از قدرت خرید بالایی بهره‌مند هستند.

آیا سوالی دارید؟

ارسال سوال