موسسه حقوقی بین المللی دادگران حق و عدالت

شهرهای کانادا

شهرهای کانادا

کانادا، دومین کشور بزرگ جهان است به‌همین دلیل شهرهایی بزرگ، مکان‌های دیدنی منحصربه‌فرد و فرهنگ متنوعی دارد. شهرهای بی‌شماری در کانادا وجود دارند که برای گردشگری، کار، سرمایه‌گذاری و زندگی مناسب‌اند. بیشتر شهرهای کانادا در امتداد کوهستان‌های پوشیده از برف، سواحل نیلگون، طبیعت بکر و مکان‌های دیدنی تاریخی قرار دارند. در نتیجه، شهرهای کانادایی از جمله بهترین مقاصد برای زندگی و گردشگری در جهان محسوب می‌شوند که باید بیشتر با آن‌ها و خصوصیاتی که دارند، آشنا شد.

یکی از مهم‌ترین خصوصیات مهم شهرهای مختلف کانادا فرهنگ چند ملیتی آن‌ها است. تنوع فرهنگی در شهرهای مختلف کانادا نه‌تنها در شهروندان بلکه در هنر، غذا و سایر جنبه‌های زندگی شهری کانادایی‌ها هم منعکس شده است. علاوه‌بر این، بهترین شهرهای کانادا مثل تورنتو، مونترال، اتاوا، کلگری و ونکوور فرصت‌های مختلفی را برای فعالیت‌های بیرون از منزل مثل اسکی، دوچرخه سواری، پیاده‌روی و اسکیت فراهم می‌کنند و همین موضوع باعث شده است تا کانادایی‌ها سبک زندگی فعال‌تر و سالم‌تری داشته باشند. در این مطلب از مجموعه مهاجرتی پارسی کانادا، به‌سراغ شهرهای مهم کانادا رفته‌ایم تا با بررسی نکات و اطلاعات مربوط به آن‌ها، اطلاعات مفیدی به شما بدهیم. با ما همراه باشید.

معرفی شهرهای کانادا

شهرهای مهم کانادا

کشور کانادا با وسعت 9.984.670 کیلومتر مربع، مجموعاً 7.986 شهر دارد که از شرق با اقیانوس اطلس، از غرب با اقیانوس آرام، از شمال با قطب شمال و از جنوب با ایالات متحده هم‌مرز هستند. ایالت‌های کانادا شامل 10 استان و 3 قلمرو می‌شود که هرکدام شهرهای بسیار زیادی دارند. در ادامه ویژگی‌های هرکدام از این ایالت‌ها را برایتان شرح می‌دهیم:

استان انتاریو (Ontario)

یکی از بزرگ‌ترین استان‌های کانادا، استان انتاریو است و شهرهای مهم آن شامل تورنتو (Torento)، اتاوا (Ottawa)، همیلتون (Hamilton)، واترلو (Waterloo)، لندن (London)، وینزور (Winsor) و کینگستون (Kingston) می‌شوند. دمای هوا در شهرهای این استان در تابستان به بالای 30 درجه و در زمستان به پایین 40 درجه هم می‌رسد و آب‌وهوای ثابتی ندارد. شهرهای انتاریو، بیشترین فعالیت‌های فرهنگی را در سرتاسر کانادا دارند و زبان رسمی آن‌ها انگلیسی است. همچنین، اقتصاد استان انتاریو با تکیه بر منابع انسانی و طبیعی و نرخ صادرات بالا، رشد چشمگیری دارد.

استان کبک (Quebec)

مهم‌ترین شهرهای استان کبک شامل مونترال (Montreal)، کبک سیتی (Quebec city) و شربروک (Sherbrooke) هستند. زبان رسمی این استان فرانسوی است و فرهنگ مردم شهرهای این استان در فرهنگ فرانسه ریشه دارد. آب‌وهوای شهرهای کانادا در کبک، معمولاً با سرما و گرمای شدید همراه است و معتدل نیست. استان کبک یکی از مراکز پر رونق اقتصادی در کانادا است و اقتصاد روبه‌رشد دارد.

استان نوا اسکوشیا (Nova Scotia)

مردم ساکن در استان نوا اسکوشیا به زبان انگلیسی حرف می‌زنند. از جمله مهم‌ترین شهرهای این استان می‌توان به هالیفکس (Halifax)، لوننبرگ (Lunenburg) و سیدنی (Sydney) اشاره کرد. استان نوا اسکوشیا، آب‌وهوای متعادل دارد و میزان جرم و جنایت خیلی پایین آن نشان‌دهنده فرهنگ مترقی و مهمان‌نواز بودن مردم آن است. رشد اقتصادی نوا اسکوشیا بسیار مطلوب است و دولت آن برای پیشرفت بیشتر، به دانشجویان خارجی فارغ‌التحصیل، اقامت کاری می‌دهد.

استان نیوبرانزویک (New Beunswick)

شهرهای فردریکتون (Fredericton)، سنت جان (Saint John) و دیپه (Dieppe) از جمله مهم‌ترین شهرهای کانادا و استان نیوبرانزویک به‌شمار می‌روند. آب‌وهوای شهرهای این استان شامل زمستان‌های سرد و تابستان‌های مرطوب است. خلیج فاندی (Bay of Fundy)، یکی از عجایب هفت‌گانه جهان در شهر سنت جان قرار دارد و فرهنگ مردم این استان، غنی و متأثر از فرهنگ اروپایی‌ها است. مردم شهرهای این استان به 2 زبان انگلیسی و فرانسوی حرف می‌زنند و اقتصاد شهرهای استان نیوبرانزویک به ماهیگیری و کشاورزی متکی است.

استان مانیتوبا (Manitoba)

پنج تا از معروف‌ترین شهرهای کانادا از جمله وینیپگ (Winnipeg)، براندون (Brandon)، تامپسون (Thompson) و پورتیج لا پریری (Portage La Prairie) در این استان قرار دارد. مردم ساکن این استان به زبان انگلیسی حرف می‌زنند، آب‌وهوای این منطقه شامل تابستان بسیار گرم و زمستان خیلی سرد است و حضور اقوام اروپایی، آسیایی و بومی باعث تنوع فرهنگی این استان شده است. اقتصاد استان مانیتوبا قدرتمند است و شرایط زندگی در شهرهای آن، ایده‌آل تلقی می‌شود.

استان بریتیش کلمبیا (British Columbia)

بریتیش کلمبیا، از جمله قدیمی‌ترین ایالت‌های کانادا است و مهم‌ترین شهرهای آن شامل ویکتوریا (Victoria)، ونکوور (Vancouver)، ابوتسفورد (Abbotsford) و دانکن (Duncan) می‌شوند. این استان آب‌وهوای قاره‌ای دارد، زبان رسمی آن انگلیسی است و فرهنگ آن در فرهنگ اقوام مهاجر ریشه دارد. رشد اقتصادی استان بریتیش کلمبیا به‌دلیل مهاجرت زیاد، نزدیک بودن به مناطق تجاری و تولید ناخالص ملی، نرخ بالایی دارد.

جزیره پرنس ادوارد (Prince Edward Island)

جزیره پرنس ادوارد، آب‌وهوایی چهارفصل و معتدل دارد، زبان رسمی آن انگلیسی است و شهرهای مهم آن شامل سامرساید (Summerside)، استراتفورد (Stratford) و تری ریورز (Three Rivers) هستند. فرهنگ این استان کانادا به فرهنگ بومی، فرانسوی، انگلیسی، آکادی و اسکاتلندی برمی‌گردد. خانه گرین گیبلز (Green Gables)، یکی از جاذبه‌های دیدنی جزیره پرنس ادوارد محسوب می‌شود و بخشی از اقتصاد موفق آن به‌دلیل تأسیس پارک تجاری کورنوال (Cornwall) است.

استان ساسکاچوان (Saskatchewan)

ساسکاتون (Saskatoon)، رجاینا (Regina) و پرنس آلبرت (Prince Albert) از جمله شهرهای استان ساسکاچوان کانادا هستند و زبان رسمی همه آن‌ها انگلیسی است. این استان دارای آب‌وهوای قاره‌ای و فرهنگ متنوع و چندملیتی است و اقتصاد قوی آن بر پایه صنایع مختلف رشد پیدا کرده است.

استان‌ها و ایالت‌های کانادا

در این تصویر استان‌ها و ایالت‌های کانادا با به تفکیک مشاهده می‌کنید.

استان آلبرتا (Alberta)

از جمله شهرهای مهم کانادا که در آلبرتا قرار دارند، باید به ادمونتون (Edmonton)، کلگری (Calgary) و بنف (Banff) اشاره کرد. آلبرتا، آب‌وهوای خشک و قاره‌ای دارد و زبان رسمی‌ مردم آن انگلیسی است. این استان از فرهنگ متنوع و علاقه‌مند به هنر تشکیل شده و برای ارتقای شرایط اقتصادی از نیروی کار خارجی استقبال می‌کند. پارک ملی بنف (Banff National Park)، مشهورترین جاذبه گردشگری بین شهرهای کانادا در استان آلبرتا محسوب می‌شود.

استان نیوفاندلند و لابرادور (Newfoundland and Labrador)

از مهم‌ترین شهرهای نیوفاندلند و لابرادور، می‌توان به سنت جونز (St. John’s) و آوالون (Avalon) اشاره کرد. زبان رسمی مردم این استان انگلیسی است. آب‌وهوای این منطقه از کانادا معتدل است و از 7 جزیره تشکیل شده که جاذبه گردشگری آن محسوب می‌شوند. مردم این بخش از کانادا، بسیار خوش‌اخلاق و شاد هستند و روحیه تلاشگر و علاقه‌مند به طبیعت دارند. اقتصاد استان نیوفاندلند و لابرادور هم به‌لطف روش‌های سرمایه‌گذاری مختلف، روزبه‌روز در حال پیشرفت است. برنامه مهاجرتی آتلانتیک کانادا از جمله برنامه‌های اقتصادی این استان محسوب می‌شود.

قلمروهای شمال غربی (Northwest Territories)

این قلمرو همه مناطق شمالی کانادا را شامل می‌شود. از جمله شهرهای معروف این قلمرو یلونایف (Yellowknife)، اینوویک (Inuvik)، هی ریور (Hay river) و فورت اسمیت (Fort Smith) هستند. حدود 90 درصد از مردم ساکن این قلمرو به زبان انگلیسی و 2 درصد هم به زبان فرانسوی حرف می‌زنند. از جمله ویژگی‌های مهم قلمروهای شمال غربی می‌توان به آب‌وهوای قطبی، برگزاری فستیوال‌های زمستانی، صنعت گردشگری، فرهنگ متنوع و اقتصاد وابسته به منابع طبیعی اشاره کرد.

قلمروی یوکان (Yukon)

قلمروی یوکان، در غرب قلمروهای شمالی کانادا قرار گرفته است، زمستان‌های سرد طولانی و تابستان گرم و کوتاه دارد. معروف‌ترین شهرهای این قلمرو شامل وایت هورس (Whitehorse) و داوسون سیتی (Dawson City) هستند و زبان رسمی آن انگلیسی و فرانسوی است. قلمروی یوکان از فرهنگ و تاریخ غنی برخوردار است و اقتصاد قدرتمند آن شامل استخراج معادن، گردشگری و تولید محصولات و صنایع دستی می‌شود.

قلمروی نوناووت (Nunavut)

سومین قلمروی کشور کانادا، قلمروی نوناووت است که بخش بزرگی از مجمع‌الجزایر قطب شمال کانادا را تشکیل می‌دهد. آب‌وهوای قطبی و خیلی سرد، فضای بیابانی، بکر و ترکیب زبان‌های بومی اینوکتیتوت و اینویت با زبان‌های انگلیسی و فرانسوی از جمله خصوصیات این قلمرو هستند. از جمله شهرهای معروف قلمرو نوناووت می‌توان به رنکین (Rankin)، بیکر لیک (Baler Lake) و ایکالویت (Iqaluit) اشاره کرد. این قلمرو فرهنگ منحصربه‌فردی دارد و اقتصاد آن با توجه به منابع معدنی طبیعی آن رشد کرده است.

برای آشنایی مفصل‌تر با ویژگی‌ها، خصوصیات، موقعیت جغرافیایی، اهمیت شهرها و اقتصاد قلمروهای کانادا بهتر است مطلبی با همین عنوان را در وبلاگ پارسی کانادا مطالعه کنید.

از مشاوره تا اقامت

کنارتان هستیم. کافیست فرم مشاوره را پر کنید.

شماره همراه با 09 شروع شود.

معرفی شهرهای مهم کانادا

تورنتو، ونکوور، مونترال، کلگری و اتاوا از شهرهای مهم کانادا به‌حساب می‌آیند که در ادامه شرح مختصری از هر یک را ارائه می‌دهیم:

شهر تورنتو کانادا (Toronto)

شهر تورنتو (Toronto)، پایتخت انتاریو و بزرگترین شهر کانادا است که مردم آن به زبان انگلیسی و فرانسوی صحبت می‌کنند. تورنتو چهارمین شهر بزرگ آمریکای شمالی به‌حساب می‌آید و حدود 2,794,356 نفر جمعیت دارد. اقتصاد این شهر از سه صنعت بزرگ خدمات مالی، املاک و مستغلات و تجارت (عمده و خرده فروشی) تشکیل شده است. از مکان‌های دیدنی شهر تورنتو می‌توان به آبشار نیاگارا (Niagara Falls)، برج سی‌ان (CN Tower)، موزه رویال (Royal Ontario Museum)، کازا لوما (Casa Loma) و غیره اشاره کرد. این شهر دارای تابستان‌های خنک و زمستان‌های گرم است.

شهر ونکوور کانادا (Vancouver)

ونکوور (Vancouver)، بزرگترین شهر بریتیش کلمبیا و هشتمین شهر بزرگ در کانادا است که حدود 2.700.000 جمعیت دارد. این شهر به دلیل نزدیکی به آسیا و همچنین بندر عالی در آب‌های عمیق و زیرساخت‌های حمل‌و‌نقل، قطب اصلی کانادا برای تجارت با آسیا است. ارتباطات بین المللی شهر ونکوور نیز، آن را به یک مرکز مالی مهم تبدیل کرده است. ونکوور، آب‌وهوای معتدل دارد و از جمله شهرهای زیبا و گران‌قیمت جهان محسوب می‌شود که برای مهاجرت و گردشگری مناسب است. موزه‌های این شهر، آکواریوم ونکوور (Vancouver Aquarium)، باغ گیاه شناسی واندوس (VanDusen Botanical Garden)، موزه روستای برنابی (Burnaby Village Museum)، شهربازی پلی‌لند (Playland Amusement Park) و غیره از مکان‌های دیدنی شهر ونکوور هستند.

شهر مونترال کانادا (Montreal)

شهر مونترال (Montreal) از استان کبک، با جمعیتی بالغ بر 4.51 میلیون نفر، یکی دیگر از بزرگ‌ترین و محبوب‌ترین شهرهای کانادا محسوب می‌شود. حدود 71 درصد از مردم این شهر به زبان فرانسوی حرف می‌زنند، آب‌وهوای این شهر مرطوب قاره‌ای است و به‌عنوان پایتخت فرهنگی کانادا شناخته می‌شود. شهر مونترال، یکی از متنوع‌ترین اقتصادهای آمریکای شمالی را دارد و از جمله جاذبه‌های گردشگری آن می‌توان به کلیسای نوتردام (Notre-Dame Basilica)، باغ گیاه‌شناسی (Montreal Botanical Garden)، موزه هنرهای زیبا ( Musée des beaux-arts de Montréal) و غیره اشاره کرد.

شهر کلگری کانادا (Calgary)

شهر کلگری (Calgary) از استان آلبرتا، با جمعیتی بالغ بر 1.5 میلیون نفر، یکی از شهرهای مهم کانادا محسوب می‌شود که تاریخ و فرهنگ ریشه‌داری دارد. زبان‌ رسمی این شهر انگلیسی و فرانسوی‌ است و آب‌وهوای نیمه‌ابری، برفی و یخ‌بندان در طول فصل بر این شهر حکم‌فرمایی می‌کند. اقتصاد کلگری به‌شدت به نفت و گاز وابسته است و با نوسان قیمت آن، دچار سود و زیان می‌شود. همچنین این شهر در تولید محصولات صنایع کشاورزی، صنایع غذایی، ماشین‌آلات، مبلمان، مواد شیمیایی، فلزات ساخته شده، ساخت تصاویر متحرک بسیار پیشرو است. از جمله جاذبه‌های گردشگری‌ شهر کلگری، می‌توان به پارک ملی بنف (Banff National Park)، پیاده‌گذر استفان (Stephan’s Park Trails) و جشنواره استمپید (Stampede festival) اشاره کرد.

شهر اتاوا کانادا (Ottawa)

شهر اتاوا (Ottawa) پایتخت کانادا است و مهم‌ترین شهر این کشور به‌حساب می‌آید که حدود 1،017،449 نفر جمعیت دارد. این شهر از جمله شهرهای با تنوع فرهنگی و دارای اقتصاد قدرتمند محسوب می‌شود که مردم آن به زبان‌های انگلیسی و فرانسوی حرف می‌زنند. امروزه بیشترین تعداد ساکنان اتاوا در ادارات دولتی، مراقبت‌های بهداشتی، کمک‌های اجتماعی، خدمات حرفه‌ای، علمی و فنی و خرده فروشی مشغول به کار هستند. همچنین به‌دلیل آب‌وهوای نیمه‌قاره‌ای، تابستان‌های گرم و زمستان‌های خیلی سرد را تجربه می‌کنند. کانال ریدو (Rideau)، برج صلح (the Peace tower)، گالری ملی کانادا (National Gallery of Canada)، پارک گاتینو (Gatineau Park) و فستیوال وینترلود (Winterlude Festival) از جمله جاذبه‌های گردشگری شهر اتاوا هستند.

فهرست شهرهای مهم کانادا

جداول زیر، اسامی شهرهای مهم کانادا را به‌تفکیک استان‌ها و قلمروهای این کشور نشان می‌دهد. با کلیک بر روی اسم هر استان یا قلمرو، می‌توانید به لیست شهرهای آن‌ها دسترسی داشته باشید:

لیست شهرهای استان آلبرتا
بنفBanff
بروکسBrooks
کلگریCalgary
ادمونتونEdmonton
فورت مک‌موریFort McMurray
گرند پریریGrande Prairie
جسپرJasper
لیک لوئیسLake Louise
لث‌بریجLethbridge
مدیسین هاتMedicine Hat
رد دییِرRed Deer
سنت آلبرتSaint Albert
لیست شهرهای استان بریتیش کلمبیا
بارکرویلBarkerville
برنابیBurnaby
کمپبل ریورCampbell River
چیلی‌واکChilliwack
کورتِنِیCourtenay
کرانبروکCranbrook
داوسون کریکDawson Creek
دلتاDelta
اسکویمالتEsquimalt
فورت سنت جیمزFort Saint James
فورت سنت جانFort Saint John
هوپHope
کاملوپسKamloops
کلووناKelowna
کیمبرلیKimberley
کیتیماتKitimat
لانگلیLangley
نانیموNanaimo
نلسونNelson
نیو وست‌مینسترNew Westminster
نورث ونکوورNorth Vancouver
اوآک بِیOak Bay
پنتیکتونPenticton
پووِل ریورPowell River
پرنس جورجPrince George
پرنس روپرتPrince Rupert
کونسلQuesnel
رِوِل‌استوکRevelstoke
روسلاندRossland
تریلTrail
ونکوورVancouver
ورنونVernon
ویکتوریاVictoria
وست ونکوورWest Vancouver
وایت راکWhite Rock
لیست شهرهای کانادا در استان مانیتوبا
براندونBrandon
چورچیلChurchill
داوفینDauphin
فلین فلونFlin Flon
کیلدونانKildonan
سنت بونیفاسSaint Boniface
سوآن ریورSwan River
تامپسونThompson
وینیپگWinnipeg
یورک فکتوریYork Factory
لیست شهرهای استان نیور برانزویک
باثورستBathurst
کاراکِتCaraquet
دالهوسیDalhousie
فردرکیتونFredericton
میرامایچیMiramichi
مونکتونMoncton
سنت جانSaint John
لیست شهرهای کانادا در استان نیوفاندلند و لابرادور
آرژنتیاArgentia
بوناویستاBonavista
چنل پورت آوکس باسکسChannel-Port aux Basques
کرنر بروکCorner Brook
فری‌لندFerryland
گندرGander
گراند فالز - ویندزورGrand Falls–Windsor
هپی ولی - گوس بیHappy Valley–Goose Bay
هاربور گریسHarbour Grace
لابرادور سیتیLabrador City
پالسنتیاPlacentia
سنت آنتونیSaint Anthony
سنت جانSt. John’s
واباناWabana
لیست شهرهای استان نوا اسکوشیا
بَددِکBaddeck
دیگبیDigby
گلیس بیGlace Bay
هالیفکسHalifax
لیورپولLiverpool
لویسبورگLouisbourg
لوننبرگLunenburg
پیکتوPictou
پورت هاوکسبریPort Hawkesbury
اسپرینگ هیلSpringhill
سیدنیSydney
یارموثYarmouth
لیست شهرهای استان انتاریو
بانکروفتBancroft
باریBarrie
بلویلBelleville
بارمپتونBrampton
برانتفوردBrantford
براکویلBrockville
برلینگتونBurlington
کمبریجCambridge
چاتهامChatham
چاتهام – کنتChatham-Kent
کورنوالCornwall
الیوت لیکElliot Lake
اتویبکوکEtobicoke
فورت اریFort Erie
گانانوکGananoque
گِلفGuelph
همیلتونHamilton
اروکویس فالزIroquois Falls
کاپوسکاسینگKapuskasing
کاوارتا لیکزKawartha Lakes
کنوراKenora
کینگستونKingston
کیرکلند لیکKirkland Lake
کیتچنرKitchener
لاورنتین هیلزLaurentian Hills
لندنLondon
میدلندMidland
میسیساوگاMississauga
موس فکتوریMoose Factory
مووسونیMoosonee
نیاگارا فالزNiagara Falls
نیاگارا آن د لیکNiagara-on-the-Lake
نورث بیNorth Bay
نورث یورکNorth York
اُکویلOakville
اُریلاOrillia
اُشاواOshawa
اتاواOttawa
پری ساندParry Sound
پرثPerth
پیتربوروگPeterborough
پیکتونPicton
پورت کولبورنPort Colborne
سنت کاترینزSaint Catharines
سنت توماسSaint Thomas
سارینا کلیرواترSarnia-Clearwater
سولت سنت ماریSault Sainte Marie
اسکاربوروگScarborough
سیمکوSimcoe
استراتفوردStratford
سودبریSudbury
تمیسکامینگ شورزTemiskaming Shores
ثورولدThorold
تاندر بیThunder Bay
تیمینزTimmins
تورنتوToronto
ترنتونTrenton
واترلوWaterloo
ولندWelland
وست نیپیسینگWest Nipissing
ویندزورWindsor
وود استوکWoodstock
یورکYork
لیست شهرهای کانادا در جزیره پرنس ادوارد
بوردنBorden
کاوندیشCavendish
شارلوتتونCharlottetown
سوریسSouris
سامرسایدSummerside
لیست شهرهای کانادا در استان کبک
آسبتوسAsbestos
بای – کومئوBaie-Comeau
بلوئیلBeloeil
کاپ – د – لا – مادلینCap-de-la-Madeleine
چامبلیChambly
چارلسبورگCharlesbourg
شاتوگهChâteauguay
شیبوکاموChibougamau
کوت – سن – لوکCôte-Saint-Luc
دوروالDorval
گاسپهGaspé
گاتیناGatineau
گرنبیGranby
هاوری – سنت – پیرHavre-Saint-Pierre
هالHull
جانکی‌یِرJonquière
کوجوآکKuujjuaq
لا سالLa Salle
لا توکLa Tuque
لاچینLachine
لاوالLaval
لویسLévis
لونگویLongueuil
ماگوگMagog
ماتانMatane
مونترالMontreal
مونترال - نوردMontréal-Nord
پِرسهPercé
پورت – کارتیرPort-Cartier
کبکQuebec
ریموسکیRimouski
روین – نورانداRouyn-Noranda
ساگنایSaguenay
سنت – اوستاشSaint-Eustache
سنت – هوبرتSaint-Hubert
سنت – آنه – د - بوپرهSainte-Anne-de-Beaupré
سنت – فویSainte-Foy
سنت – ترازاSainte-Thérèse
ست – ایلSept-Îles
شربروکSherbrooke
سورل – تریسیSorel-Tracy
تروا - ریویرTrois-Rivières
وال – دورVal-d’Or
واسکاگانیشWaskaganish
لیست شهرهای کانادا در استان ساسکاچوآن
بتاشBatoche
کامبرلند هاوسCumberland House
استوانEstevan
فلین فلونFlin Flon
موس جاوMoose Jaw
پرنس آلبرتPrince Albert
رجایناRegina
ساسکاتونSaskatoon
اورانیوم سیتیUranium City
لیست شهرهای قلمروی یوکان
داوسونDawson
واتسیون لیکWatson Lake
وایت‌هورسWhitehorse
لیست قلمروی نوناووت
ایکالویتIqaluit
رنکینRankin
بیکر لیکBaler Lake
لیست شهرهای کانادا در قلمروی شمال غربی
فورت اسمیت (نورث‌وست)Fort Smith
های ریورHay River
انوویکInuvik
توکتویاکتوکTuktoyaktuk
یلونایفYellowknife

مقایسه شهرهای مهم کانادا با همدیگر (ونکوور و تورنتو)

شهرهای ونکوور و تورنتو، 2 تا از بزرگ‌ترین شهرهای کانادا از لحاظ جمعیت، فرصت‌های شغلی، تنوع فرهنگی و سایر شاخص‌های مهم محسوب می‌شوند. تجربه زندگی در هر کدام این شهرها برای افراد مختلف از جمله مهاجران یا گردشگران ایرانی متفاوت است که در ادامه این تفاوت‌ها را از نظر جمعیت، تفریح، هزینه زندگی، مشاغل و آب‌وهوا بررسی می‌کنیم:

  • تورنتو در سمت شرقی کانادا قرار دارد و دارای آب‌وهوایی معتدل است. ونکوور نیز در سواحل اقیانوس آرام قرار دارد و دارای تابستان‌های خنک و زمستان‌های نسبتاً گرم است. جمعیت ونکوور بیش از 2.700.000 نفر و جمعیت تورنتو حدود 2.928.879 نفر برآورد می‌شود.
  • شهر تورنتو از لحاظ زندگی شبانه، خرید و رستوران، نسبت به ونکوور حال و هوای بهتری دارد. تورنتو، از لحاظ وسعت و پیشرفته بودن، فضایی مثل شهر نیویورک دارد، اما در عوض محله‌های ایرانی‌نشین بسیاری در شهر ونکوور وجود دارند که این شهر را به مکان مناسبی برای مهاجرت به کانادا یا سفر به این کشور تبدیل می‌کند.
  • هزینه زندگی ماهانه یک خانواده 4 نفره (بدون اجاره‌خانه) در تورنتو حدود 4.075.7 دلار کانادا و هزینه ماهانه یک نفر (بدون اجاره‌خانه) حدود 1.121.5 دلار کانادا است. این در حالی است که هزینه ماهانه یک خانواده 4 نفره (بدون اجاره‌خانه) در ونکوور 5,844.6 دلار کانادا و هزینه ماهانه یک نفر (بدون اجاره‌خانه) حدود 1,183.0 دلار کانادا است. اگر بخواهیم این دو شهر را با پایتخت ایران (یعنی تهران) مقایسه کنیم، باید بگوئیم که هزینه هزینه زندگی در تورنتو 138.2 درصد و هزینه زندگی در ونکوور 155 درصد از هزینه‌های زندگی در تهران گران‌تر است.
  • ونکوور، شهر پیشرفته و توسعه‌یافته‌ای است و به مشاغل مختلفی از جمله مهندسی عمران، نویسندگی، ویراستاری، مدیریت سیستم‌های رایانه‌ای، مترجمی، تکنسین شبکه کامپیوتر و غیره در بازار کار آن نیاز دارند. تورنتو نیز برنامه‌های استانی کانادا (PNP) را ارائه می‌دهد و متقاضیان می‌توانند با دریافت پیشنهاد شغلی، وارد بازار کار این شهر بزرگ شوند.
مقایسه شهرهای مهم کانادا

مقایسه شهر ونکوور و تورنتو با همدیگر

چرا کانادا؟ بررسی ویژگی‌های مثبت شهرهای کانادا

کانادا، مدت‌هاست که به‌عنوان یکی از بهترین کشورها برای زندگی، گردشگری و مهاجرت محسوب می‌شود؛ چرا که اقتصادی قدرتمند، طبیعتی خیره‌کننده، فرصت‌های شغلی مختلف و دانشگاه‌های معتبری دارد. از جمله مهم‌ترین ویژگی‌های مثبت شهرهای کانادا می‌توان به سیستم آموزشی باکیفیت، سیستم بهداشتی مترقی، ویزاهای متنوع، برنامه‌های نامزدی استانی برای مهاجرت به کانادا برای کار، فرهنگ متنوع و امنیت آن‌ها اشاره کرد.

با زندگی در کانادا، تجربه منحصربه‌فردی به دست خواهید آورد که این تجربه در هر شهر متفاوت است. از آب‌وهوای معتدل ونکوور، جامعه تجاری پر رونق تورنتو و جامعه هنری و پرجنب‌وجوش مونترال گرفته تا بخش انرژی پیشرفته کلگری، همه‌وهمه ثابت می‌کنند که شهرهای کانادا گزینه مناسبی برای زندگی به‌شمار می‌روند.

دولت کانادا با در نظر گرفتن سیاست‌های مهاجرتی ویژه مثل برنامه‌های مهاجرتی اسکیل ورکر (skilled worker)، ارائه ویزاهای متنوع برای سرمایه‌گذاری و ادامه تحصیل، محیط پیشرفته‌ای را به‌وجود آورده است. همچنین، استقبال متقاضیان و سرمایه‌گذاران خارجی مخصوصاً ایرانی‌ها باعث شده است که محیط تجاری این کشور، مکان مناسبی برای سرمایه‌گذاری و راه‌اندازی کسب‌وکار باشد. به‌همین دلیل است که شهرهای مهم کانادا به مقصدی جذاب برای کارآفرینان، سرمایه‌گذاران و نیروی کار ماهر از سرتاسر جهان تبدیل شده‌اند.

موارد زیر، از جمله صنایع و شرکت‌های موفق کانادایی‌اند که به رشد اقتصادی و نوآوری کشور کمک کرده‌اند:

  • حوزه پزشکی و مراقبت‌های اولیه (با سود سالانه 17.6 میلیارد دلار)
  • کالج‌ها و دانشگاه‌های کانادایی (با سود سالانه 10.6 میلیارد دلار)
  • صنعت برق تجدیدپذیر (با سود سالانه 6.4 میلیارد دلار)
  • صنعت ساخت‌وساز (با سود سالانه 5.5 میلیارد دلار)
  • شرکت‌های عمده‌فروشی مواد غذایی منجمد (با سود سالانه 5.4 میلیارد دلار)
  • شرکت‌های خدمات مهندسی (با سود سالانه 4.4 میلیارد دلار)
  • صنعت خریدوفروش املاک و مستغلات (با سود سالانه 3.2 میلیارد دلار)

توسعه پایدار و اکوتوریسم در شهرهای کانادا

یکی دیگر از شاخص‌های توسعه پایدار که کانادا با موفقیت در آن ظاهر شده، رهبری در طراحی انرژی و محیط‌زیست (Leadership in Energy and Environmental Design) یا LEED است. رویکردهای LEED باعث می‌شوند تا جلوی انتشار کربن توسط ساختمان‌های شهری گرفته شود، منابع طبیعی حفظ شوند و هزینه‌های عملیاتی کاهش پیدا کنند. این ساختمان‌ها اصطلاحاً لقب «ساختمان سبز» را به‌خود اختصاص داده‌اند و به‌صورتی طراحی می‌شوند که علاوه‌بر ذخیره انرژی و کاهش انتشار گاز CO2، زیبایی خیره‌کننده هم در بخش معماری داشته باشند.

گردشگری زیست‌محیطی، بوم‌گردی یا اکوتوریسم (eco-tourism)، بخش مهمی از سیاست‌های گردشگری کانادا است که باعث حفظ محیط‌زیست محلی، حفظ فرهنگ و جمعیت بومی می‌شود. سرزمین پهناور کانادا مملو از شگفتی‌های طبیعی و جاذبه‌های گردشگری بسیاری برای مسافران علاقه‌مند به بوم‌گردی است و گردشگران می‌توانند اکوتوریسم را در بهترین حالت خودش تجربه کنند.

کانادا به‌خاطر کوهستان‌هایش مخصوصاً رشته‌کوه‌های راکی (the Rocky Mountain) معروف است. یکی دیگر از گزینه‌های محبوب اکوتوریسم کانادا، مسیر پیاده‌روی the Bruce Trail system است که در منطقه اسکارپمنت نیاگارا (the Niagara Escarpment) و در استان انتاریو قرار دارد. اگر به کانادا سفر کردید، تماشای نهنگ‌ها در سواحل نیوفاندلند و لابرادور، دوچرخه‌سواری در مونترال، استراحت در فضاهای سبز شهری ونکوور و بازدید از پارک‌های ملی شهرهای کانادا مثل پارک استانی Point Pelee در انتاریو را حتماً امتحان کنید.

توسعه پایدار و اکوتوریسم در شهرهای کانادا

شهرهای کانادا از نظر توریست‌پذیری و گردشگری، جایگاه خوبی دارند.

چند نکته برای حفظ محیط‌زیست در سفر به کانادا

بخش مهمی از تنوع زیستی و زیبایی بی‌حدومرز جاذبه‌های دیدنی کانادا مربوط به صنعت گردشگری در این کشور است. رسانه Booking در سال 2018 به این نتیجه رسید که 84 درصد از کانادایی‌ها هنگام برنامه‌ریزی برای تعطیلات و مسافرت به نقاط مختلف کشور، دوستی با محیط‌زیست را در نظر می‌گیرند. بنابراین، اگر شما هم در طول سفر خود به کانادا انتخاب‌های دوست‌دار محیط‌زیست داشته باشید، بهتر است نکات زیر را رعایت کنید:

  • از مردم محلی غذا و محصولات بخرید و از لوازم قابل استفاده مجدد مثل ظروف چندبارمصرف و دوستدار محیط‌زیست استفاده کنید.
  • بیش از 10 هزار مکان برای کمپ زدن در شهرهای کانادا وجود دارند. اگر اهل کمپینگ هستید می‌توانید از پارک‌های کانادا استفاده کنید و به محیط‌زیست یا فضای جنگلی بکر این کشور آسیب نزنید.
  • با خرید صنایع دستی و کارهای هنری باستانی که توسط مردم بومی فروخته می‌شوند، به حفظ میراث فرهنگی این کشور کمک کنید.
  • از تورهای غذایی دوستدار محیط‌زیست (Sustainable Food Tours) برای تجربه فرهنگ و حفظ محیط طبیعی شهرهای کانادا استقبال کنید.
  • حمام جنگلی (Forest Bathing) که نوعی اکودرمانی و آشتی با طبیعت است را امتحان کنید. این تجربه باعث می‌شود تا نسبت به محیط‌زیست، محبت و قدردانی بیشتری داشته باشید.
  • یک روز را به قدم زدن یا دوچرخه‌سواری اختصاص دهید و از رانندگی زیاد خودداری کنید. این کار باعث می‌شود تا حین سفر به شهرهای مهم کانادا، رد پای خود را در محیط طبیعی کاهش دهید.
  • تقریباً 8 درصد از انتشار کربن در دنیا به‌دلیل سفرهای جاده‌ای است و کانادا هم از این قضیه مستثنی نیست. از روش‌های حمل‌ونقل عمومی برای سفر به کانادا استفاده کنید تا نقش مهمی در کاهش انتشار کربن داشته باشید.
  • برای حفظ منابع آب و انرژی در حین سفر به شهرهای کانادا چراغ‌ها، تلویزیون و وسایل الکترونیکی دیگری را که نیازی به آن‌ها ندارید، خاموش کنید.
  • لباس‌هایتان را تا حد امکان با دست شست‌وشو دهید تا از مصرف آب زیاد پرهیز کنید.
  • با اقامت در یک کاندو یا اقامتگاه دوست‌دار محیط‌زیست، می‌توانید آسیب‌های انسانی به محیط‌زیست را تا حد قابل توجهی کاهش دهید.
    از استفاده از پلاستیک‌ها و ظروف یک‌بارمصرف خودداری کنید. طبق آمار، سالانه 8 میلیون تن پلاستیک به اقیانوس‌های منتهی به کانادا ریخته می‌شوند که با حضور گردشگران، بیشتر هم شده است.
  • از پارک‌ها، پناهگاه‌های دریایی و سایر مناطق طبیعی حفاظت‌شده دیدن کنید تا صنعت گردشگری و محیط‌زیست کانادا همچنان حفظ شود.

توصیه‌های مسافرتی برای سفر به شهرهای کانادا

مسافرت گردشگری به کانادا، مملو از هیجان، سرگرمی و غرق شدن در تفریحات مختلف است. شما می‌توانید با حضور در شهرهای مختلف کانادا تجربه‌های منحصربه‌فردی مثل اسکی کردن در شهر ویستلر (Whistler)، شرکت در جشنواره‌های هنری و فرهنگی شهر کبک یا ماجراجویی در کوه‌های راکی را به‌دست آورید. با همه این اوصاف، نکات مسافرتی مهم وجود دارند که در موارد زیر به آن‌ها اشاره کرده‌ایم:

  • برای تغییرات آب‌وهوایی کانادا آماده باشید. برخلاف تصور بعضی‌ها که کانادا را یک کشور همیشه‌برفی و سرد تلقی می‌کنند، دمای هوا در مناطق جنوبی و مرکزی و در ماه‌های جولای و آگوست به بیشتر از 30 درجه سانتی‌گراد می‌رسد.
  • شرایط دریافت ویزای توریستی کانادا (tourist visa) از جمله پاسپورت معتبر، عدم سابقه کیفری، اثبات بازگشت پس از سفر به ایران، مجوز سفر الکترونیکی (ETA)، پول کافی، تست مدیکال و غیره را داشته باشید.
  • قبل از ورود بیمه مسافرتی کانادا دریافت کنید.
  • در هنگام پیاده‌روی در پارک‌ها و حاشیه جاده‌ها به تابلوهای تردد حیوانات وحشی دقت کنید. حمله حیوانات وحشی مثل خرس گریزلی، گوزن و خرس قطبی به انسان‌ها در کانادا به‌ندرت اتفاق می‌افتد، اما بهتر است همیشه آگاه باشید.
  • برای تردد راحت و سریع‌تر از سیستم حمل‌ونقل عمومی مثل قطار، اتوبوس، تاکسی، مترو و غیره استفاده کنید.
  • محل اسکان خود را از قبل رزرو کنید. پیشنهاد ما استفاده از هتل‌های ارزان‌قیمت، اقامتگاه‌های Airbnb، کابین‌ها، کاندوها، کمپینگ و هاستل است.
  • پارک‌های ملی در شهرهای کانادا مثل ونکوور، تورنتو، مونترال، کبک سیتی، هالیفاکس و آلبرتا هاستل‌های مناسبی را ارائه می‌دهند و برای اقامت مقرون‌به‌صرفه عالی‌ هستند.
  • با وجود اینکه مناطق گردشگری کانادا از مکان‌های ناامن خیلی دور هستند، اما برای امنیت بیشتر بهتر است محله‌های ناامن را بشناسید. مثلاً، محله‌های Downtown Eastside و Chinatown در ونکوور از جمله مناطقی‌ هستند که بهتر است به آنجا نروید.
  • لذت حضور در فستیوال‌های ونکوور مثل فستیوال بین‌المللی کودکان (Vancouver International Children’s Festival)، فستیوال موسیقی فولکلوریک (The Vancouver Folk Music Festival) و فستیوال بین‌المللی موسیقی جاز (Vancouver International Jazz Festival) را از دست ندهید.
  • پارک ملی کوه راکی (Rocky Mountain National Park)، یکی از جاذبه‌های گردشگری کانادا است که مسیرهای پیاده‌روی و مکان‌های مناسبی برای کمپینگ دارد. از این فرصت استفاده کنید و سفری لذت‌بخش از کانادا را به‌خاطر بسپارید.

با سفر به شهرهای کانادا؛ تجربه‌ای بی‌نظیر خواهید داشت!

در این مطلب از مؤسسه مهاجرتی پارسی کانادا با بهترین شهرهای کانادا آشنا شدید و نکات مربوط به آن‌ها مثل اطلاعات جمعیت، کیفیت زندگی و اقتصاد آن‌ها را مطالعه کردید. آشنایی با جزئیات و ویژگی‌های مهم در مورد شهرهای کانادا این فرصت را به شما می‌دهد تا سفری لذت‌بخش، کامل، هیجان‌انگیزی داشته باشید. همچنین اطلاع از این نکات باعث می‌شود تا تصمیم بهترین در انتخاب شهر محل زندگی خود در کانادا اخذ کنید. شهرهای مهم کانادا با تکیه بر فرهنگ غنی، توجه به صنعت گردشگری و تعهد به توسعه پایدار و اکوتوریسم، بهترین مقاصد برای سفر محسوب می‌شوند. برای آشنایی بیشتر با جزئیات سفر و دریافت ویزای توریستی کانادا کافی است که با ما تماس بگیرید و مطالب تخصصی وب‌سایت پارسی کانادا را مطالعه کنید.

سریع‌ترین روش برای ارتباط با همکاران ما پُر کردن فرم مشاوره زیر است. راستی نظراتتان را در مورد شهرهای مهم کانادا، نکات اصلی سفر به این شهرها و سؤالاتی که در مورد این موضوعات دارید را همین‌جا کامنت کنید!

از مشاوره تا اقامت

کنارتان هستیم. کافیست فرم مشاوره را پر کنید.

شماره همراه با 09 شروع شود.

پاسخ به سؤالات متداول

تورنتو، اتاوا، کلگری، مونترال و ونکوور از جمله محبوب‌ترین شهرهای کانادا محسوب می‌شوند که اقتصاد، تنوع فرهنگی و جاذبه‌های گردشگری قابل توجهی دارند.

ونکوور، از جمله بزرگ‌ترین شهرهای کانادا و استان بریتیش کلمبیا، محله‌های ایرانی‌نشین بسیاری دارد و برای اقامت ایرانی‌ها مناسب است. ایرانی‌های بسیاری در محله‌های ونکوور مثل نورگیت (Norgate) زندگی می‌کنند.

مهم‌ترین شرایط دریافت ویزای توریستی کانادا (tourist visa) شامل پاسپورت معتبر، عدم سابقه کیفری، اثبات بازگشت پس از سفر به ایران، مجوز سفر الکترونیکی (ETA)، پول کافی و تست مدیکال هستند.

هزینه ویزای توریستی (سوپر ویزا) کانادا برای هر نفر 100 دلار و برای سفر خانوادگی 500 دلار است. البته علاوه‌براین هزینه، هزینه‌های اداره مهاجرت کانادا و سفارت کانادا برای خدمات بیومتریک 185 دلار است که همراه با هزینه اخذ ویزا باید پرداخت شود.

آیا سوالی دارید؟

ارسال سوال